søndag 18. januar 2015

Julestrømper til småguttene.

Jeg strikket strømper til småguttene mine til jul, sånne store nissestrømper for å henge på senga med masse plass til spennende overraskelser julaftens morgen.

De er strikket i eskimo og puddel fra drops på pinne nr. 7 og 9, relativt fort gjort men jeg synes det er grusomt å strikke med så tykke pinner.
De er strikket frem og tilbake, sydd sammen og tovet i vaskemaskin.
Mønsteret er hentet fra drops/garnstudio

Rimelig svære før toving......



Ikke for det, de var ganske så store etter toving også men det glemte jeg selvfølgelig å ta bilde av!
Jeg flettet snor og festet under "pelskanten" for å henge de opp etter og broderte forbokstaven til guttene på strømpene.
Etterhvert som de blir større blir det nok bare mer og mer viktig å skille hvilken strømpe som tilhører hvem....



2 kommentarer:

  1. Koselig med slike sokker som blir tatt frem år etter år :)

    SvarSlett
  2. Å, stilige strømper med plass til masse julegodterier.

    SvarSlett