torsdag 8. januar 2015

"Ho mamma har krømpa læstan mine"

Jeg fikk en telefon fra gudmorpia en gang her i høst, noe oppgitt over mamman sin.
En av mariusstrømpene  hun fikk i fjor til jul hadde sneket seg med i en vask den slettes ikke hørte hjemme i og når de var strikket i Lima fra drops så skjønner dere resten.....

Hun ønsket seg nye og de skulle være lilla.
Valget falt på karisma fra drops siden det er veldig mykt OG kan vaskes i maskin.
Ting tar tid og når jeg ikke var helt fornøyd med den lyse lillafargen så ble det liggende.
Litt senere på høsten da jeg var innom husfliden hadde de faktisk fått inn en mørk lilla også så jeg fikk til kontrastkanten (hadde tenkt å strikke de i bare to farger siden jeg ikke ble helt fornøyd med alternativene på lilla)
Nye strømper under juletreet i år også!


De er strikket noe kortere enn mønsteret sier denne gangen også, og i tillegg har jeg litt færre masker i foten og har tatt tåfellen over litt flere omganger.
Den ble litt smalere og sitter bedre på foten og tåfellingen ble mere avrundet når jeg strikket en omgang uten felling mellom hver de første gangene.

2 kommentarer:

  1. Det er godt de har vett til å si ifra når mamma gjør en bommert ;) Fine sokker! Blir jo aldri lei det mønsteret! Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Så godt at gudmor kan tre støttende til! :) Kjempefine strømper!

    SvarSlett