lørdag 8. mars 2014

Ferietur, dåp og garnshopping

Jeg har vært på en liten ferietur. Egentlig var det dåpen til tvillingene som sto på planen men når man strekker helgen litt i begge retningene så blir det en liten ferie av det.
Før helgen ble det byturer med shopping, kafebesøk og god mat på resturant sammen med min kjære.
På Lillestrøm visste jeg av en flott garnbutikk, Mauds garn, men byen viste seg å inneholde så mye mer. Jeg skal aldri mer gå rett forbi en butikk som jeg tror bare egner seg for søminteresserte, snakk om positiv overraskelse.
Og jammen oppdaget ikke mannen en "garnbu" til litt sånn bortenfor alt....

Jeg kjøpte meg noen nøster Kauni siden det ikke er å få kjøpt her i byen, litt usikker på hva jeg skal bruke det til men finner nok på noe etterhvert.
Damen i butikken lurte veldig på hva jeg skulle strikke av det og da jeg svarte at det visste jeg ikke helt sa hun " åhh, det er til skattekisten......"
Sånn kan det vel også sies.
Ellers så kjøpte jeg stoppesopp (ikke så ofte jeg syssler med sånt men mamma gjør det av og til) og glidelåser til svigermor.
Knappene kjøpte jeg i Oslo på en "sybutikk" med alt.


Men altså, Lillestrøm sysenter. En mildt sagt positiv overraskelse.
Kommer inn døren og et svært lokale med alt åpenbarer seg, og jeg får et ganske hørbart hakeslepp.
Det var masse av alt du kan tenke deg å trenge innen søm og masse tilbehør for oss strikkere.





Mannen er en tålmodig mann og takler fruens interesse for ull ganske godt, men dagen etterpå dro vi inn til Oslo og mannen fikk gå i butikker etter hans interesse. Fruen hadde strikketøyet i vesken og klarte å vise til ganske god tålmodighet hun også......

Søndag var det dåp for tvillingene med høy bunadsfaktor og flotte dåpsbarn, storebror var flink deltaker og tørket håret på guttene etter dåpen.

1 kommentar:

  1. Oi! Det er en butikk jeg ikke har fått med meg på mine turer til Lillestrøm. Dit må jeg til sommeren!

    SvarSlett