onsdag 19. februar 2014

Tova tøfler

Endelig kan jeg vise dere det egentlige toveprosjektet mitt med både bursdag og morsdag vel overstått.
Fru Soleng hadde dilla på tovatøfler før jul en gang, men da hadde jeg jo evig nok å strikke på.
Men nå etter jul passet det bra å strikke til gaver. Var nesten helt sikker på at jeg hadde akkurat dette mønsteret liggende en plass(har en stor perm med mønstre som har vært i ukeblader) men fant det ikke.
Da var det bare å kjøre til byen å få tak i heftet med mønsteret, et hefte fra sandnesgarn 0813 julehefte.
Jeg har brukt fritidsgarn på disse.

Lillesøster fikk melerte tøfler.


For mamma er det bare rødt som teller (en aldeles håpløs farge å ta bilde av, de er julerøde!)


Før og etter toving.....


Noen uker senere var jeg i samme permen og leita etter noe annet. Da fant jeg ikke mindre enn to sånne mønstre.....
Så jeg hadde rett!!

1 kommentar: