søndag 16. februar 2014

Kragejakke fra nøstebarn

Jeg skulle bare ha en enkel "slenge på seg hjemme jakke" og endte opp med kragejakken fra nøstebarn og nepal fra drops.


Jeg strikket den egentlig med krage som i mønsteret men oppdagen en tabbe i overgangen ved halsen.
Kragen er strikket først og knappestolpene til slutt og jeg hadde tatt opp maskene til de fra retten, helt opp. Det jeg ikke tenkte på at når kragen legger seg utover kommer vrangen ut......
Burde nok gjort en vri i overgangen der men istedet tok jeg alt opp og strikket kort hals på jakken og ble vel egentlig veldig fornøyd med det.
Det jeg burde sjekket før jeg i det hele tatt startet var strikkefastheten....
Jakken er ganske mye smalere enn den skal være og kommer til å bli brukt åpen (det blir slitsomt i lengden å holde pusten med magen godt inntrukket for at den skal sitte pent), men det passer helt fint til den tiltenkte bruken.
Skjønner jo nå at jeg har vært usedvanlig heldig med strikkefastheten på nøstebarndressene for jeg har et annet prosjekt på strikkepinnene fra samme boken og problemet blir det samme....

Vi har verdens fineste kulisser for bilder rett nedenfor huset og jeg burde nok være litt flinkere å bruke dem.
For anledningen er det mannen som er fotograf.




Flotte kulisser alene gjør ikke bildene og modellen kunne nok trengt litt mer trening i posering foran kamera......

De fine knappene på jakken fant jeg hos husfliden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar