torsdag 20. september 2012

Fuglemammas omslagsbody

Har vel sjelden vært så glad for å være ferdig med et prosjekt....
I prinsippet er omslagsbody mye bedre å forholde seg til på disse aller ferskeste små enn å tre alt over hodet, men minst mulig sømmer synes jeg også er et viktig poeng og her startet problemet!
Som det aller meste i Myk start boken skal alt strikkes hver for seg og syes sammen, noe som ikke er noe særlig for en som ikke liker all denne monteringen.
Har strikket et par jakker tidligere fra boken men det mønsteret lot seg enkelt omgjøre til en mer monteringvennlig versjon.

Jeg var av den bestemte mening at også denne bodyen burde være mulig å strikke sånn noenlunde i et stykke og gikk på med godt mot.
Det gikk ganske godt veldig lenge å strikke begynnelsen, midten og slutten samtidig men noe ble feil når jeg skulle begynne fellingen for krysset foran og all logisk tenkning forsvant.
Men man kan jo ikke gi seg her (eller egentlig hadde jeg nok gjort det om ikke hele bodyen var en bestilling!) og jeg rekte opp og strikket den etter mønsteret for å få de rette målene underveis.
Da var jeg klar for et tredje forsøk og nå fikk jeg strikket hele bodyen i et stykke, helt uten montering og sømmer som fort kan irritere en sart babyhud.


Den er strikket i alpakka fra drops, tror fargen het Camel.
Bodyen ble fin den men tror ikke det blir flere av denne sånn med det aller første i hvertfall, det er sjelden jeg har strikketøy som er så godt krydret med nordnorske gloser som denne....

I tilleg så strikket jeg et smetteskjerf og et par sokker med lang legg.


Fargen er egentlig ganske mørk. Bildet under viser fargen bedre.



3 kommentarer:

  1. Hehe - syns jeg hører deg, men bodyen er jo flott!

    SvarSlett
  2. Har fått tips om en annen body, strikket i et stykke. Deler linken.
    http://fragariabergin.com/oppskrifter/benjamins-voksebody/

    SvarSlett
  3. Så mange fine ting du har laget! Den bodyen er så fin, men jeg er enig med deg i at det ikke burde trengs så mye montering. Den er seig nok å strikke uansett synes jeg. Men kan tenke meg at den er veldig god å ha på for sånne små nurk!

    SvarSlett