onsdag 19. mars 2014

Sukkertøy med hjerter

Jeg har strikket et Amandateppe med utgangspunkt i et mønster fra amandasiden på facebook.
Teppet heter egentlig regnbueteppe på grunn av fargevalget men jeg valgte helt andre farger og da lillesøster sa "det ser ut som sukkertøy" om strikketøyet mitt som lå i sofan ble det omdøpt.


På grunn av litt flere masker enn mønsteret sier har jeg strikket fargene bare en vei, men bredere striper for å være sikker på å få nok. Egentlig skulle stripene vært smalere, strikket inn mot midten og strikket likt utover igjen.
Av restene ble det nok til et par sokker og en lue også, et helt sett denne gangen.

Jeg la opp 149 masker på pinne nr. 3 med babyull fra europris. Liker best å strikke med "rett" pinne på garnet, blir penest sånn (selv om det hender jeg går opp et halvt nr. på enkle babytepper).

Amandaprosjektet har fått ny hjemmeside og etterhvert vil det bli lagt ut bl.a. mønstre der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar