lørdag 15. oktober 2011

Marius til besvær....

Jeg vil nesten påstå at jeg elsker Mariusmønsteret og har strikket noen gensere i dette mønsteret.
MEN, det er et lite men.....
Den er blitt riktig så populær igjen og det er kommet mange mønstre med "ny og oppdatert fasong".
Mye flott er kommet uten at det er gjort noe hokus pokus med mønsteret som sådan og jeg er da også oppdatert(?) og har prøvd meg på disse.
Det er her jeg sliter og ser vel egentlig også hvor problemet sitter.....
Jeg hadde nok spart meg selv for en hel del bommer hvis jeg hadde brukt orginalgarn og ikke noe nesten likt!
Nå er det tredje forsøk siden i vår.
# Skulle strikke tunika til meg selv - for liten, men som sagt populær og derfor solgt
# Frøkna skulle få seg genser med rund sal og her håpet jeg nesten på en strikkefasthetbom, hun bruker en størrelse større enn meg og da hadde jeg fått meg ny genser....
Hun påstår den er akkurat passe (men jeg kan jo låne).
# Har fått tak i mønster på barnegenser med rund sal som måtte testes ut. Alpakkaull, mykt skal det være men ble mindre enn den skulle, men da strikker man jo bare en til med tykkere pinner....

 
Neste gang skal jeg kjøpe orginalgarn!!!!

Ellers så har jeg vært på messe idag, ikke det helt store salget men det er gøy å "vise seg litt frem"


Passet på å reklamere litt for Amandaprosjektet så forhåpentligvis er det flere som føler seg inspiret til å bidra med litt varme småplagg til disse små.

1 kommentar:

  1. Mariusmønsteret er kjempefint, og jeg bruker helst bare originalgarn for å slippe å tenke så fælt. Men mønsteret er jo like fint uansett.

    SvarSlett