søndag 8. januar 2017

Rååsa marius

Da har jeg fått overlevert siste rest av den årlige strikkebestillingen.
Tiden gikk fra meg og jeg klarte ikke å få alt ferdig til jul.
Bestillingen var to mariusgensere med bukser og sokker strikket av rester fra tidligere prosjekter.
Gensere og bukser klarte jeg å bli ferdig med før jul, resten fikk vente til julefreden (og bedre strikketid) senket seg i heimen.

Årets farge var rosa, lilla året før, og valget ble marius igjen.
En sånn klassiker kan vel ikke gjentas for ofte??
Ungene vokser jo så det trengs oppdatering i mariusgarderoben.
Genserne er strikket i størrelsene seks år med åtte års lengde og fire år, buksene fire og seks år.
Den minste buksen ble det for lite garn til og på grunn av forskjellig parti på fargen strikket jeg en overgang med hvit for å skjule eventuell fargeforskjell.


Det ble to par sokker til hver av jentene.
Litt forsiktig fargebruk på storesøsters sokker.


Til lillesøster ble det mer farger.


Det ble litt bonusstrikk også, bare for at jeg hadde lyst.
Luer med dusk, refleksdusk!


Alt er strikket i Smart fra Sandnesgarn.

2 kommentarer:

  1. Å, så heldige jenter! Nå holder de varmen OG er kjempefine samtidig! :)

    SvarSlett
  2. Så flott strikk! Dette blir sikkert veldig populært hos mottakerne :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett