onsdag 4. januar 2017

Grytekluter til kokken

Mannens skift hadde jobbjul i år og jeg hadde laget julegave til kokken.
Han har vært en utrolig tålmodig mann når husmora har vært ombord på ferie, for hun klarer ikke helt å holde seg unna byssa.
Jeg oppdaget tidlig at gryteklutene var totalt fraværende og da jeg etterlyste sånne fikk jeg til svar at det var helt ubrukelig for de var så små.
Og han er inne på noe der, grytekluter generelt er ikke laget for store mannfolkhender.


Jeg heklet store, tykke grytekluter, 30x30 cm, og brukte dobbel tråd paris fra drops.
Husker ikke helt hvor stor krok jeg brukte, 5 eller 6.
Gryteklutene er heklet med fastmasker og kantet med fastmasker, i båtens farger selvfølgelig.
Håper disse ble store nok!

Mannen var så heldig å få reise hjem rett før jul, etter halv tur, så det ble hjemmejul på oss begge i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar