mandag 8. juni 2015

Jul i juni....

Riktig så galt er det ikke men litt juleforberedelser er det blitt på Amandafronten.
Det er som kjent godt med alt som er gjort så jeg har laget et par juletepper til Amandaprosjektet.


Et heklet og et strikket med heklkant rundt.
De er laget i karisma fra drops og strikket/heklet med krok og pinne nr 4.
Teppene er myke og gode men jeg synes kanskje de ble litt tunge og egner seg nok best til de litt større babyene.
Men det skal jo sies at jeg vanligvis strikker disse teppene i babyull så da ble de selvfølgelig tunge til sammeligning.

Det strikkede teppet er enkelt i riller og kantet med hekling som består av 1.omg. fastmasker, 1.omg. staver og avsluttet med krepsemasker.
Ferdig mål på teppet ble 64x72 cm.
Tror jeg med fordel kunne gått litt opp i pinnestørrelse når garnet er såpass tykt. Nr 4,5/5 hadde kanskje vært nok til å gjøre teppet betydelig lettere men samtidig ikke slaskete.


Det gode gamle helseteppet var tanken bak det heklede teppet men jeg er litt usikker på hva jeg synes om resultatet.
Det ble rett og slett veldig grovt men tror det skyldes garnvalget, det var rett og slett litt tykt til et såpass lite teppe.
Tror jeg må teste ut ideen med babyull en gang senere før jeg slipper tanken helt.
Teppet ble litt smalere enn jeg hadde tenkt så da ble det en heklet kant rundt med fastmasker, staver og krepsemasker til slutt.
Ferdig mål på dette ble 62x69 cm.



1 kommentar:

  1. Flotte tepper du har laget.
    Takk for koselig hilsen i bloggen min.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett