mandag 1. juni 2015

En ufo med navn Bella.....

Stort sett blir jeg ferdig med prosjektene mine men av og til så forsvinner all lyst til å fullføre.
For eksempel når det viser seg å bli for lite garn og det er helt umulig å finne et nøste eller to av samme parti fordi garnet var kjøpt på salg flere måneder tidligere....
Jeg skulle strikke Bellagenseren og innså da jeg skulle begynne på armene at det ble for lite garn og i mitt hode var det helt utenkelig å strikke armene i en annen farge.
Sååå, den ble lagt nederst i strikkekurven og der har den ligget godt!

Men før eller senere må man bare ta grep og gjøre noe med saken.


Bellagenseren er fullført som topp med korte ermer!
Den er strikket i merino extra fine fra drops i str. 4 år.
Jeg har strikket den rundt uten splitt bak siden halsåpningen er mer enn stor nok til å tre over hodet. Det krevde en liten regulering på maskeantallet for å få mønsteret til å stemme men hvordan husker jeg bare ikke helt lengre.
Mønsteret er hentet fra heftet "Børnestrik på pinde 3,5-4" fra Lene Holme Samsøe.

UFO - UFerdige Objekter

Fremdeles helt uten rosa mottakere ender denne i avdelingen for salg og mulige gaver sammen med så mye annet......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar