søndag 5. februar 2012

Ullbukser

Det strikkes for fullt av rester men jeg synes ikke det vises i det hele tatt......
Nå er jeg kommet til avdelingen for ullbukser.


Denne er strikket i Delight fra drops som jeg til min overraskelse fant fire hele nøster av, en sjeldenhet i min restsamling.
Har brukt en mønster fra garnstudio, en smal modell som nok ble noe mindre enn planlagt.


Denne er strikket i Dale babyull, siste rest etter fanasettet.
Samme mønster som over med små endringer, fremdeles smal modell men mer rett på størrelse.


Og så måtte jeg prøve meg på en til ribbestrikket ullbukse fra nøstebarn.
Tykkere garn denne gang, viking sportsgarn.

Vinteren biter seg fast med mange hustrige minusgrader.
Idag rundt minus 12, mye kald vind som gir 25-30 effektive kuldegrader og fjorden er "lodden" av frostrøyk.

2 kommentarer:

  1. Her går det unna med restegarn på pinnene her også, ja ;) Fine bukser!

    Mvh Siv

    SvarSlett
  2. Så flotte bukser, det minker nok på restegarnet , godt er det å få det brukt opp. Ha en fin uke.

    SvarSlett