søndag 10. januar 2016

Lagerstatus - 2644 gram

Det ble et hyggelig tall i årets innveiing for garnlageret.
Etter flere år med lager på 5-6 kilo er det kraftig redusert.
En god del av dette er nytt garn som jeg enda ikke har funnet prosjekter til, sånn "bare må ha" garn fra ferieturer.
Jeg var kjempeflink utover senvinteren i fjor og strikket nesten bare med lagergarn.

Tallene for de siste årene ser slik ut:
2016 - 2644 gram
2015 - 6092 gram
2014 - 5206 gram
2013 - 6985 gram

Godt nedi rotet i strikkekurven min dukket det opp to halvferdige prosjekter.
Er det mulighet for at dette kan bli ferdige prosjekter innen rimelig tid??

I fjor vår startet jeg med pilotluer til tvillingene.
Kjekt "på farten" strikketøy helt til jeg kom til brem og øreklaffer.
Der ble det liggende og havnet etterhvert helt på bunnen av strikkekurven.....


Fra en ferietur i høst ligger en babyjakke uten ermer.
Vi har flere "kjenninger" som venter små så det burde være motivasjon god nok for å få den ferdig....


Årets første prosjekt er et resteteppe til Amandaprosjektet, strikket i rester av merino extra fine fra drops.


En liten opptelling av prosjekter i året som gikk ga meg tallet 116.
Det er nok et omtrentlig tall, er ikke helt sikker på om alt da er kommet med.
Selvfølgelig har det blitt strikket litt Marius det siste året også.
Endelig, etter veldig mange år med mariusstrikk, ble det genser til "ho mor sjøl".


Minst en marius må ha vært innom i etthvert barns garderobe og søsken ikledd marius er nydelig synes jeg.
Har prøvd etter beste evne å ikke lage helt likt til tvillingene men i høst ble det gjort et unntak.
Marius til alle tre guttene til tante og flotte ble de, guttene altså (tanten har fått bilde)!!


Jeg ble litt slapp på bloggefronten utover senhøsten og har flere prosjekter det skulle vært skrevet om.
Håper å få hentet meg litt igjen nå etterhvert....

Vi høres!!






1 kommentar:

  1. Marius går vel aldri av moten :-) Så flink du har vært. Vi har vel alle et aldri så lite garnlager, kan jo være kjekt å ha... :-)

    SvarSlett