søndag 29. juni 2014

Florlett til kjølige sommerdager

Jeg falt for fristelsen og gikk til innkjøp av noen nøster Faerytale fra DSA og stikket meg motegenser, kopien av stripegenseren fra Acne.

Siden mannen er reist ombord så ble det frøkna som måtte "til pers" som fotograf og svigersønnen gjorde nytten som håndveskebærer (noe må da rasen kunne brukes til??)
Divanykker?? Ikke i det hele tatt!

Å posere foran kamera ligger ikke helt for alle og for å gjøre utfordringen enda større dro vi ut på moloen en lørdag i strålende vær (etter uker med godt nordnorsk, hustrig sommervær) for å dokumentere den nye genseren til mor.


Jeg valgte to forskjellige blåfarger til min genser og den veier lette 200 gram.
Den er strikket etter str small men lengden som medium. Akkurat passe.
Synes halsen er veldig vid på orginalen så jeg valgte å felle et par ganger ekstra før jeg strikket vrangborden oppe.
Ermene skulle være litt kortere enn bolen og det hentet jeg inn ved å strikke vrangborden kortere for at stripene skulle stemme overens når jeg fikk alt inn på samme pinnen.


Det eneste som jeg kunne ønske var litt annerledes er vrangborden nede, litt for vid etter min smak.
Tykke pinner og tynt garn er langt fra noen favoritt hos meg men dette gikk over all forventning.
Og tykke pinner betyr nr 5 og 6....
Det som forundret meg litt var forskjellen på de to fargene, det lyseblå var tynnere enn den andre blåfargen så jeg brukte noe under to nøster av den lyse og noe mer enn to på den mørke.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den nye genseren!

Har lekt meg litt med redigering av bildene (Photo Grid) og testet ut forskjellige filter.
Dette er OldPhoto.


Denne gangen er det masse penger spart på å strikke selv fremfor å kjøpe.
Garnkostnaden kom på ca 260 kr og den orginale genseren fra Acne koster nesten 1800 kr.....











1 kommentar:

  1. Genseren din ser deilig ut å ha på; myk og god og lunt fargevalg! :-)

    SvarSlett