lørdag 10. mai 2014

Husker du denne??

En stund før påske fikk jeg en melding med et bilde av en svingende liten jente i rosa kjole.
Klart jeg husket den!
Nå er jenta i ferd med å vokse ut av kjolen (må ha vært en utrolig tøyelig størrelse og fasong for hun var bare 1 år når hun fikk den og er nå passert tre...) og bestemoren skulle så gjerne hatt en ny, både til henne og lillesøster.
Ved nærmere undersøkelser viste det seg at mønsteret bare gikk til ett år, dvs samme størrelse som den hun hadde og den ideen utgikk.
Strikkedamen som nettopp hadde kjøpt seg nye strikkebøker fant et alternativt forslag og begge jentene fikk seg like Bellatunikaer.

Bestemor ønsket seg fortsatt kjolen som storesøster fikk og jeg strikket.


Mønsteret er fra Sandnesgarn "det første året", tema 21 0-1 år.
Jeg har strikket i mini duett som mønsteret sier og størrelse 1 år.


Bomullsgarn er virkelig ingen favoritt og jeg vet ikke helt om dette blandingsgarnet imponerte noe mer...
Av en eller annen grunn sliter jeg mer enn ellers med å få riktig strikkefasthet. Strikker ganske fast og må ofte gå opp et halvt nr. på pinnen. På bomull er det omvendt.....
Kjolen er i alle fall ferdig og jeg håper den blir en like stor suksess som den første.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar