mandag 27. januar 2014

Toving på gang

Det er ikke så veldig ofte jeg tover, synes det er litt skummelt og kan vise til litt ymse resultater.
Nå har jeg noen toveprosjekter på gang og da passer det veldig godt å teste ut hvordan nepal tover.
Jeg har teststrikket to par etter et mønster jeg har brukt litt tidligere, en i nepal og en i fritidsgarn.


Som dere ser så har jeg brukt rester så det ble litt hummer og kanari.
Det blå paret er nepal og det andre fritidsgarn.
Lillebror var på besøk i går kveld og viste ingen stor iver til at tantegullet kanskje får seg votter med råsa tommel (var det eneste jeg hadde igjen av sorten når tommelen skulle strikkes)
Tja, vi får se.....


Begge parene er strikket etter samme mønster men størrelsen ble ganske forskjellig, 3-5 år skal det bli.
Tykkelsen på garnet visste seg å være mye større enn jeg hadde trodd så nå blir det spennende hvordan tovingen blir....
Passer det til treåringen, litt å vokse i eller baby??

1 kommentar:

  1. ja toving er alltid likte spennende! :) gleder meg til å se det ferdige resultatet:)
    klem fra swimzy

    SvarSlett