torsdag 9. januar 2014

5206g ull i reserve

Da er beholdningen veid og jeg kom frem til 5206g, noe som faktisk er betydelig mindre enn for et år siden med 6985g. 1779g mindre enn i fjor.
Overraskende tall egentlig siden jeg har endel nytt garn liggende som jeg ikke har fått gjort noe med enda.


For et år siden sorterte jeg ut en pose med ukurant garn som jeg hadde tenkt å gi til SFO.
En lørdags ettermiddag før jeg hadde kommet så langt fikk jeg en melding fra en nabo. "Har du noen rester som H kan få?" 7 åringen hadde fått helt dilla på fingerhekling og hadde blitt fri for garn og insisterte på å dra på garnhandel (etter stengetid).
Jenta kom innom i ei fart og dro hjem igjen med en stor pose garn av ymse kvaliteter.
Jeg strikket også opp en hel del rester, så nå er restene mer av samme sort og lettere å kombinere med hverandre.

En av grunnene til at jeg ble litt overrasket over at jeg sitter med mindre garn ved dette årsskiftet er et større garninnkjøp som jeg gjorde i vår.
Garnsalg hos drops samtidig som det var et nytt tantebarn i vente endte opp i en større bestilling hos strikkenett. Fri frakt ved kjøp over 1000kr, kjøp med god margin når det først ble bestillt og helgardering pga. ukjent kjønn på babyen ble en kjempebestilling.
Var nok litt i overkant ivrig for tilbudet gjaldt hele mai og ultralyd rundt den 20 viste ikke bare en guttebaby men to. Det hadde holdt å bestille da.....


Det hadde gjort seg med en jentebaby hos noen....
Baby merino fra drops er et supert garn til små babyplagg så det kommer nok til nytte.

I sommer kom jeg over salg på Hverdags fra DSA som jeg tenkte å strikke vester til guttene av, men endring i planene gjorde at de ble strikket av det overnevte garnet. Så nå ligger det der. Kanskje det blir stripegensere til høstens barnehagestart?


1 kommentar:

  1. Sikkert god følelse når lageret minke, den følelsen har eg aldri hatt:) Mitt lager auka jo med over 45 kilo i fjor. Spent på ka du lagar av Hverdags-nøstene. Det garnet har eg aldri prøvd, men tenkt at det må eg testa ut siden det har ein nydeleg fargepalett.

    SvarSlett