lørdag 15. juni 2013

Babyluer

Strikkelyst er noe merkelige greier.
Tidligere i vår var det ingenting som fristet og ingen gode ideer men likevell hadde jeg et krampaktig tak i pinnene(det er bedre å strikke på noe kjedelig enn å legge pinnene bort)
Og nå? Det bobler formelig over!
Kom over kneika og begynte forberedelsene til høstens barnehagestart, tantegullet må jo starte sesongen med noe nytt og lillemann skal begynne til høsten og trenger ihvertfall ull.
Og så skal jeg bli tante igjen til høsten, ikke bare til en men to
Ajajaj, prosjektene står i kø og plutselig ble også restegarnet gangbart.

Hadde noen rester med Delight fra Drops som nå er blitt babyluer, lettstrikka babylue fra nøstebarn.
Jeg har gjort en endring underveis og gjort den "monteringsfri"og det er to grunner til det.
For det første er jeg ikke glad i montering og for det andre så synes jeg det er viktig med minst mulig sømmer på plagg som skal brukes rett på sart babyhud.
Jeg har sett litt i slutten av mønsteret på monteringen og sett hvor mye som skal stå igjen etter sammensyingen, og stikket så langt frem og tilbake på pinnen før jeg begynte å strikke rundt. Det betyr annenhver omg. vrang for å fortsette rillene. Strikket videre rundt til oppgitt mål før jeg startet fellingen, felling hver 6. omg istedet for hver 5.


Godt fornøyd med noen rester mindre før jeg fortsetter videre inn i helgen med teppestrikking og småbukser, mens jeg tenker ut noe lurt for flere rester.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar