søndag 24. mars 2013

Rest på rest, og litt nytt...

Garnrester er et stadig irritasjonsmoment hos meg, ganske enkelt fordi det ofte er nettopp det det er! Ja rester altså, sånne halve og kvarte nøster, mer sjelden hele nøster eller flere nøster av samme farge OG parti.
Tynne rester, type babyull og lignende, har de siste to årene gått til Amandastrikk og har dermed ikke hopet seg så veldig opp.
Men så er det disse mørke fargene som ikke egner seg så godt til babystrikk og da slettes ikke til syke små.....

Først et lite sidespor....
En strikkedame gjør av og til ting som for andre mindre interesserte synes noe uforståelig, men når den omtalte strikkedamen selv i ettertid rister litt på hodet over sine innfall er det nok for lengst passert normalen!
Litt tidligere i vinter våknet jeg midt på natten og ikke fikk sove igjen. Søvnløshet er lik grubling på de utroligste ting!
Denne natten var det beholdningen min av "amandavennlig" tråd og jeg kom til et punkt hvor jeg bare måtte finne ut hva jeg hadde.
Følgende skjedde, kassen med garn ble hentet opp i sengen (det var kaldt og jeg måtte sitte under dyna), og nøstene ble nøye sortert i stabler etter kvalitet og pent lagt tilbake i kassen. (for ordens skyld, mannen var ikke hjemme)
Resultatet ble endel tråd i passende kvalitet men ikke like passende farger.

Løsningen ble, man tager det man haver og sper på med litt nytt!

Hekletepper med start på midten er supert.
Dette fikk litt nytt blått garn til avslutning på teppet.


Gråtoner/koks fikk selskap av nytt og veldig rosa garn, og ble sprekt og ikke dystert.


Koks sammen med rødfarger blir bra, litt nytt rødt til avslutningen.(ingen god fargedag for fotografering!)


Forskjellige mørke blåtoner blir pent sammen med hvitt.


To av teppene fikk passende luer.


Blondekant som avslutning gir selv de tøffeste tepper en myk avslutning.


En natts søvnløshet resulterte i fire nye tepper med adresse Amandaprosjektet og etterlater seg et behagelig hull i garnkassen. Selv med noe nyinnkjøpt garn underveis har jeg nesten bare små "luerester" igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar