onsdag 22. august 2012

Snart ferdig........

Sikkert flere som sitter med den fornemmelsen av at strikketøy formerer seg, og en opptelling hos meg viste fem påbegynte, delvis ferdige prosjekter.
Denne gang så vet jeg vel egentlig veldig godt hvorfor det ble sånn og stikkordet er ferie.
I sommer har jeg vært mer på farten enn noen gang før og bare små stopp hjemme før turen har gått videre.
Resultatet er mange nesten ferdige strikketøy og grunnen er veldig enkel.
Hvis jeg tar med meg det strikketøyet som er nesten ferdig må jeg jo likevell ta med meg garn og pinner til et nytt. Og det tar jo plass i bagasjen....., altså tar man bare med et nytt!
Noen av mine sommerstrikkerier er ferdig og noen har allerede fått ny eier, men så var det da disse fem igjen.

Ble stående og se på sofakroken min idag, litt kaotisk men dekker alle behov. Kaffe, systæsj og pinner, fjernkontroll til radio og TV, lesestoff til avveksling og selvfølgelig strikketøyet.


Et par sokker er blitt ferdige og legges i kassen med andre ferdige strikkerier uten mottaker. Strikket i Viking sportsragg.


Tilslutt må jeg bare vise dere vesken jeg kjøpte i Edinburgh.
Som skapt for strikketøy på farten og den er allerede tatt i bruk på strikkekafe. Den har en praktisk innerlomme med glidelås som man kan legge lommebok, telefon og nøkler, for det har jo en tendens til å havne nederst ellers.....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar