tirsdag 19. oktober 2010

Endelig igang, på engelsk.....

Jeg har aldri strikket etter engelske mønstre og hadde vel egentlig ikke trudd at jeg skulle gjøre det heller.
Men det var før jeg rotet meg inn på Ravelry i sommer.
Det var jo så mye fint å finne der, men og det er et stort men, mønstrene var stort sett på engelsk!
Jeg falt pladask for dette Citron sjalet, fant mønsteret og skrev det ut samt flere ordlister.
Det burde jo være mulig å finne ut av det.....
Jeg gjorde et tappert forsøk uten å forstå, så la jeg opp for å prøve steg for steg men den gang ei for jeg skjønte ikke starten!
Siden har det blitt liggende litt sånn på vent.
I går var jeg på strikkekafe og tok heile sulamitten med meg, noen måtte vel forstå mer enn meg...
Jeg fikk hjelp hos en dame som har strikket endel på engelsk men det skal sies til mitt forsvar at hun nåtte gruble litt før hun fant logikken i starten!
Når jeg bare hadde kommet meg over starten gikk det bare godt så nå tror jeg det blir Citron sjal på meg!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar