søndag 22. mars 2020

Alfreds trøye

Det ble litt mer strikk fra PetiteKnit i gave til lillegutt. 
Alfreds trøye. 


Denne likte jeg virkelig og var morsom å strikke. 
Jeg brukte italiensk avslutning som felling nede på ermer og bol.
Genseren strikkes fra toppen og ned.
Øverste kanten på halsen syes ned til en løpegang som det settes strikk i.
Supert med strikk i halsen for passformen men utfordringen ble hvor stram skulle strikken være....?
Jeg målte meg litt fram på andre strikkerier og satset på at det ble bra.

Fakta
# Mønster - Alfreds trøye fra PetiteKnit
# Garn - Babyull fra Dalegarn
# Pinner - 3
# Farge - 8509 lys blå
# Størrelse - 6-9 mnd

3 kommentarer:

  1. Det ble en søt liten genser!

    Gode ønsker til deg i ei krevende tid!

    Klem( som ikke smitter) fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempesøt genser! Denne modellen har jeg ikke sett før. Fin farge du har valgt også!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Herlig... veldig fin genser har du strikket.
    Jeg liker modellen. En fin klassiker :-))) Så god!
    Takk at du viser... hilsener til deg.
    God helg. Viola

    SvarSlett