onsdag 13. november 2019

"Memory maker" babyteppe

Mens tanten venter spent på at den lille skal komme til verden kan jeg vise frem babyteppet som jeg strikket for en stund siden.


Jeg fant mønsteret hos garnstudio og falt pladask.
Teppet skulle egentlig strikkes på pinne nr 3,5 men jeg valgte å bruke pinne nr 4.
Med litt tykkere pinner ble teppet naturlig nok litt større men det synes jeg ikke gjør noe.
For sikkerhets skyld kjøpte jeg litt mer garn for å være sikker på å få nok. 
Jeg strikker vanligvis ikke så tykke tepper, syns de blir litt tunge, men ble godt fornøyd.
Ett greit mønster å strikke og lære seg sånn at jeg ikke måtte sitte med nesen i mønsteret hele tiden.


# Garn - Merino extra fine fra drops
# Pinner - 4
# Farge - 01 hvit
# Størrelse - 86x94 cm
# Mønster - Memory maker fra garnstudio 

2 kommentarer:

  1. Vil tru det blir stas å få eit så vakkert tanteteppe :) Kos dåke :)

    SvarSlett
  2. Det var nydelig! Det blir flott til en liten ny verdensborger :)

    SvarSlett