onsdag 6. mars 2019

Mariusgenser til jubilanten

Ho var ikke store jenta sist ho hadde Mariusgenser men nå har lillesøster fått seg ny. 
40 år og voksen dame, mamma til tre gutter som alle har hatt mariusgensere.
Må tanten strikke nye så de matcher mammaen sin??


Genseren er overlevert, litt sent men det passet bra å legge den i kofferten til eldstegutten da han reiste hjem fra vinterferie. 
Den passet perfekt og jeg kan puste ut, alltid litt spennende med disse størrelsene. 

Jeg har etterhvert strikket rimelig mange Mariusgensere og mønsteret ligger nesten i fingrene, bare nesten, men likevel skulle det ikke gå helt smertefritt. 
Da jeg holdt på med ermene begynte det å ane meg at det kunne bli for lite blått til tross for at jeg kjøpte litt mer enn det sto i mønsteret. 
Det var da jeg kom på at jeg hadde glemt å ta høyde for at jeg strikker de litt lengre enn mønsteret sier.....  


Siden jeg kjøpte garnet en god stund før jul så trodde jeg ikke det var mulig å få tak i mer blått av samme parti men noen ganger har man skikkelig flaks! 
Jeg tok kontakt med butikken der det var kjøpt og de fant TO nøster av samme parti. 
Snakk om flaks!! 


Som vanlig har jeg strikket ribb i stedet for perlestrikk, ca 5 cm lengre bol uten innsving i siden og på denne er det strikket lang hals som er sydd ned.

  • Mønster - Tema 15 voksen 2011, mønster nr 11 Mariusgenser med rundt bærestykket.
  • Garn - Smart fra Sandnesgarn
  • Farger - Blå 5575, hvit 1002 og rød 4219
  • Pinner - 3 og 3,5 
  • Størrelse - Medium


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar