søndag 6. januar 2019

Strikkeåret 2018

Jeg ønsker dere alle sammen ett riktig godt nytt år og håper dere henger med videre inn i det nye året også. 

Jeg har sett gjennom bloggen for året som gikk og finner ut at jeg kan vise til 70 plagg/prosjekter.

Topp tre 

1. Luer

Noe overraskende er det luer som topper listen, 23 i tallet. 
Det skal sies at mesteparten er små luer til Amandaprosjektet men det er blitt noen få til større barn og en til voksen. 


2. Sokker/læsta

Hele 17 par ble det strikket i året som gikk og i motsetning til luene ble det strikket mye til voksne.


3. Babytepper

Det ble totalt 9 tepper og alle bortsett fra ett gikk til Amandaprosjektet.


Jeg har ikke glemt meg helt og det ble strikket flere gensere også i året som gikk, hele åtte stykker.


Seks ullbukser ble det i fjor.


To kopptuer


To dukkeplagg


En vest


En kjole


En romper


Det ble ett plagg til meg selv i år, en genser i babyull som ble ferdig sen vår/tidlig sommer.
Det spøkes litt om at vi i nordnorge har vintervotter og sommervotter men i år var det sannelig godt med ny sommergenser i ull.... 


I år har jeg elegant hoppet over å veie garnlageret mitt men en grov taksering sier meg at det er ett sted rundt 5 kilo garn som ligger "på vent".

2 kommentarer:

  1. Så mykje fint du har strikka i året som var. Og så fin gensar på ei flott dame :) Ynskjer deg eit kreativt år :)

    SvarSlett
  2. Super... dette var masse... og så deilig.
    Jeg elsker dukkeplagg, kjolen, de tre herlig genser med mønster og
    jeg liker ditt bildet med genser i babyull... så fint :-)))
    Hilsen til deg og riktig godt nytt år.
    Viola

    SvarSlett