tirsdag 1. mai 2018

Julekjolen fra Klompelompe

Julekjolen fra Klompelompe er så fin og jeg bare måtte strikke den, selv om jeg fremdeles  ikke har småjenter som mulige mottakere i nærmeste omgangskrets....


Jeg har gjort to endringer i forhold til mønsteret, lang arm i stedet for kort og så kuttet jeg hullborden til snor i livet og strikket i stedet "belte" i perlestrikk som i skjørtet.


Kjolen er strikket i Str 12 mnd, rett og slett fordi det var den størrelsen jeg hadde nok garn til.
Jeg sydde først i treknapper men det ble helt feil og i tillegg ble de litt for store i nakken.
En liten tur innom garnbutikken løste problemet, litt mindre knapper i kjolefargen.

# Mønster - Julekjolen fra "Klompelompe - Strikk året rundt"
# Garn - Baby merino fra drops
# Farge - 34 Lyng?
# Pinner - 2,5 og 3

1 kommentar:

  1. Den var søt! Og det er jo en kjole som passer hele året, spør du meg. I hvertfall her vi har grønn vinter også ;)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett