torsdag 19. april 2018

Dukkedress og teppe

Nå er det lenge siden sist jeg strikket dukkeklær, flere år tror jeg.
Har noe veldig syntetisk feriegarn, mykt og godt det er ikke det det står på, som står i fare for å bare blir liggende. Derfor dukkeklær.


Jeg fant fram ett gammelt mønster, eller mer korrekt fant det som pdf på nett da det viste seg at jeg hadde gitt dukkeheftene bort....
Dressen har jeg strikket før men har gjort noen små endringer.


Den største forskjellen er nok at det ble raglanfelling på ermene i stedet for innsydde.
Hetten er med egen vri, litt spiss med dusk.


Teppet er strikket i enkelt rutemønster, fem masker rett og fem masker vrang, og måler 50x59 cm.

Det røde monsteret i bakgrunnen er Emilpusen vår som har en tendens til å dukke opp når jeg skal ta bilde av ferdig strikk. Ellers er han lite imponert over sånn bildetaking når det er han som er hovedmotivet.....

Tro om det er pusen som har skremt dukken opp i en liten buske nederst i hagen....


# Mønster - Gjestdal katalog, Strikkedesign no 148.
# Garn - Jarol, Shetland mist dk
# Pinner - 3 og 3,5

1 kommentar: