mandag 3. april 2017

Stripete Amandateppe

Et nytt Amandateppe er kommet til den senere tid.


Utgangspunktet var rester av det turkise garnet sammen med hvitt men så gikk det som så mange ganger før når rester skal brukes, mer garn måtte kjøpes for å få et teppe som jeg hadde tenkt.
Oppdaget etter at jeg var kommet i gang at det ene nøstet var langt fra helt og ubrukt noe som gjorde det klart at sammen med de to nøstene hvitt jeg hadde kjøpt ble det for lite, selv når jeg strikket litt mer hvitt i hver stripe.
Da jeg var ferdig med den andre stripen hvitt og hadde brukt halvparten av garnet innså jeg at det ble nødvendig med noen striper med en annen farge for å få lengden til å harmonere med bredden.
Og et ekstra nøste med hvitt, nevnte jeg det....??


Teppet ble ganske stort, 64x74 cm før vask.
Jeg la opp 145 masker på pinne nr 3 og har strikket riller, enkelt og greit.
Har brukt babyull fra tre forskjellige produsenter, mor Aase/sandnesgarn, vikinggarn og gjestal.
Jeg har kantet med krepsemasker denne gangen, hadde ikke nok hvitt til blondekant rundt.

1 kommentar:

  1. Du er ikke den første og helt sikkert ikke den siste som opplever det der med garnet ;) Men teppet ble kjempefint, så da er det vel ikke så farlig om du måtte kjøpe litt ekstra.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett