onsdag 13. juli 2016

Go'klompen-bukse med mer....

Restene etter frøkna sin kofte er blitt til en ullbukse, go'klompen fra Klompelompe.


Buksen er strikket i Silja fra Gjestdal i størrelse 18-24 mnd.
Fikk selvfølgelig litt for lite lilla og regnet med å lage en stripeovergang med hvitt og lilla fra et annet parti, men litt flaks skal man jo ha.....!
Selv om garnet til kofta var kjøpt noen måneder tidligere hadde de faktisk lilla av samme parti og konklusjonen må da bli at dette er ikke fargen de selger mest av hos coop obs....

Det ble nok garn til passende sokker.


Dette settet sendes nordover til Narvik og Narvik unge sanitet. (en "kjenning" er med)
De har etterlyst strikkere til et prosjekt for å strikke til flykningebarn som bosettes der i år og egentlig har de fått midler som det er kjøpt garn for men siden det er litt langt å kjøre for å hente (og unødvendig å sende garn og strikk frem og tilbake) har jeg brukt av rester.


Synes det gjør seg med mønsteret som går gjennom hele yttersiden av benet.
Jeg har valgt å sy ned kanten oppe og sette i strikk.
Ble litt usikker på om det var "hold" nok i bare ribben....

Jeg har utover våren strikket litt mer av rester og det pakkes i esken som sendes til Amadia og Handicrafts Made With Love.

Buksen er strikket etter mønster fra "Babystrik på pinde 3" med rester av babyull.
Jeg er litt usikker på hvordan størrelse jeg strikket men tror det er 1-1,5 år......


Et par sokker.....


Og en babytrøye, selfølgelig.....


1 kommentar:

  1. Ja, den gjør seg virkelig den mønsterborden på Go`klompen-buksa. Ikke så avansert, men det trenger den da heller ikke å være. Jeg strikket også buksa i annet garn enn oppskriften sa. Syns merinoull siger så lett, og det er jo ikke så praktisk...

    SvarSlett