torsdag 4. september 2014

Striper er visst tingen i år....

Jeg har alltid vært glad i striper når jeg strikker med rester.
I år derimot har planlagte striper blitt en slager på mine pinner, det startet riktignok litt tilfeldig fordi jeg ikke hadde nok garn til to sett. (Stripegenserne til tvillingene)
Gjennom vår og sommer har jeg vært travelt opptatt med å strikke til guttene mine, tante sine gull, men Lillemann må jo også få litt nå som det går mot kaldere tider.


Her er jeg tilbake igjen til klassiske restestriper.
Sokkene er strikket i viking sportsragg og alt det grønne ble brukt opp. Har litt mer svart garn til bunnfarge for i hvertfall et par til med stripesokker.
Vottene er strikket i de siste restene jeg hadde av Lima fra drops. Her var det hårfin beregning (og litt flaks?) og stor spenning om det skulle bli nok garn. Det holdt akkurat....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar