fredag 21. desember 2012

Skomakerens barn.....

Hmmmm, ja altså. Hvordan er nå statusen for strikkedamens ullgarderobe???
Ikke direkte imponerende må jeg melde, men etter noe sånnt som tre år i samme alpakkagenseren er det avveksling å spore.
Tenk det, mor har strikket ny genser TIL SEG SELV.


Garnet, Nepal fra drops, ble kjøpt tidligere i høst og midt oppi all julegavestrikken ble det skvist inn tid for å strikke genser.
Mønsteret er hentet fra drops.
Har gjort noen endringer underveis, bl.a at vrangbordene er strikket med maskeantallet som er oppgitt etter vrangbordene. Skjønner ikke helt at vrangbordene skal være videre enn resten, litt av poenget for min del i hvertfall er at den skal stramme litt for å gi fin fasong....
Genseren er strikket på pinne nr. 4,5 og 5 så strikkingen gikk fort unna.


Var litt spent underveis på størrelsen, sist jeg skulle strikke til meg selv ble det altfor smått.
Denne gangen gikk det bedre, men ikke helt bra.
Armene ble for korte etter min smak og noe skal gjøres men vet ikke helt enda. Gode forslag mottas med takk.


Nærbilde av flettene.
Halsen er strikket etter mønsteret, men ganske mye kortere, og da ble den evig nok lang.

Alt i alt godt fornøyd.





3 kommentarer:

  1. Flott genser! Du er så flink! Men jeg er enig i at armene kunne vært bittelitt lengre. Hva med å strikke vrangborden på nytt? Sånn fra armen og nedover?
    God strikkejul og et godt nytt strikkeår! For det aldri pause er det vel? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Svigermor kommer til jul og kan kunsten å maske på ny vrangbord så jeg prøver meg på ny og lengre vrangbord om hun hjelper meg.

      Slett
  2. Genseren har fått lengre armer og jeg er fornøyd.
    Svigermor masket av vrangborden, jeg strikket den lengre og hun masket den på igjen.

    SvarSlett