tirsdag 10. mai 2011

Prematurstrikk

Jeg har ved et par anledninger strikket litt smått til prematuravdelingen her i byen.
Nå har jeg strikket et teppe og fem små luer.



Denne gangen startet jeg etter å ha lest om Amandaprosjektet.
Amandaprosjektet leverer i hovedsak til rikshospitalet.
strikkeverden, en gruppe på facebook, har de tatt tak i dette og opprettet kontakter til alle prematuravdelingene i norge.
De planlegger levering rundt 1.juni.
Jeg har valgt å strikke og levere via dem til "vår" avdeling.


Jeg har strikket i babyull som er maskinvaskbar, avdelingen her vasker selv og bruker på nytt.
For sikkerhets skyld har jeg vasket det før det er lagt i poser.

5 kommentarer:

  1. Så snill du er som gjør en ekstra innsats! Det betyr så mye for dem som får benytte seg av det, og det er jo koselig når strikkingen kan gjøre andre ekstra glade!

    SvarSlett
  2. Så fint!!! Et fantastisk tiltak.

    Ønsker deg en fin uke videre
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempe fine prematurklær, og flott at du også strikker til de små og trengende:)
    Fin blogg, følger deg gjerne femover:)

    SvarSlett
  4. Så flott at du strikker til de små. Fine ting :)

    SvarSlett
  5. kor flink du e :) d blir nok sætta pris på :)
    klæm :)
    Maria :)

    SvarSlett