søndag 21. november 2010

Citron

Da er jeg ferdig med mitt første strikkeprosjekt på engelsk, ganske stolt av meg selv.
Jeg fant dette mønsteret på Ravelry i sommer og falt pladask, problemet var bare at mønsteret var på engelsk.
Det ble en hel del grubling og testing men jeg forsto ikke begynnelsen og dermed sto jeg helt fast.
Nå i høst tok jeg mønster og garn med meg på strikkekafe og der var det en hyggelig dame som hjalp meg igang.
Det ble litt lite synes jeg så det kan sikkert med fordel strikkes med litt tykkere garn og pinner.
Jeg har strikket det i Shetlandsuld på pinne nr.3



2 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommantar på bloggen min.
    Jeg har sett på litt av det du har strikket nå, og her var det er mye fint. Har prøvd meg på noen få engelske oppskrifter i det siste jeg og, og det går faktisk ganske bra når man først kommer inn i det. :)

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal i fin farge.
    Har ikke vågd meg på engelske oppskrifter ennå, bortsett fra i en Along.
    Det gikk bra og frister til større arbeider.

    SvarSlett