søndag 3. mai 2020

Ankers kyse

Det kan se ut som jeg har fått en ny favoritt innenfor strikkedesign, PetiteKnit. 

Foreløpig er det bare baby/barnemønstre som er testet men det kommer kanskje noe til meg selv utover våren....?

Denne gangen er det Ankers kysen jeg har strikket. 


Den blå er strikket i rester av Sunday fra Sandnesgarn og den rosa er strikket i drops babymerino.
Når jeg kjenner på det ferdige resultatet så er den rosa fastere og har mere "hold" enn den blå som ble veldig lett og fin men noe løsere.


Når jeg prøver den på dukken synes jeg den virker litt kort men det er godt mulig at dukken min ikke har korrekt hodefasong i forhold til en sprell levende baby..... 

Bakhodet er flott syns jeg. 
Enkel felling som gjør mye av seg. 


Anker kyse
# Garn - Sunday fra Sandnesgarn og Babymerino fra drops
# Pinner - 3
# Mønster - Ankers kyse fra PetiteKnit
# Størrelse - 0-2 mnd

2 kommentarer:

  1. Lekre, små luer! Synes det ser så bra ut at mønsteret har flere størrelser. Blir så inspirert......

    Ønsker deg fine mai-dager!

    SvarSlett