mandag 6. august 2018

Snøløv genser

Jeg hadde masse garn igjen etter ett annet strikkeprosjekt og da syns jeg det var lurt å strikke nytt ulltøy til en liten slektning som ikke har så mange strikkere rundt seg.

Valget falt på "Snøløv" som jeg har strikket en gang før, da i typiske jentefarger.
Denne gangen ble det en litt tøffere variant til gutt i blått og oker.
Har fått sansen for disse to fargene sammen men jeg var ikke mer trygg på fargevalget enn at det var greit å ha rester av både lys blå og hvit i fall jeg ombestemte meg underveis.


Jeg strikket genseren etter str 4 år men lengden til to år.
Genseren er lang og smal, for lang var tilbakemeldingen på de forrige, så denne er strikket kortere.

Hadde rikelig med garn så det ble en bukse også, med striper nederst på beina i samme farge som mønsteret i genseren.
Buksen er som så mange ganger før strikket med utgangspunkt i ett mønster fra Sandnesgarn.


Og sannelig ble det to par sokker også....
Vanligvis strikker jeg ikke sokker av rent ullgarn men gutten er såpass liten at de holder forhåpentligvis en stund likevel.


# Mønster - Genser "Snøløv"
                      Bukse fra Sandnesgarn
# Garn - Karisma fra drops
# Farger - Blå 37
                   Oker 52
# Pinner - 3 og 3,5
# Størrelse - Genser str 4 år med lengde 2år
                       Bukse str 2 år
                       Sokker ca str 25


Pakke med tykt ulltøy i stekende solskinn på tredje måneden??? Tja....
Kan jeg unnskylde meg med at varmen ikke har vært direkte plagsom i nordnorge....??

Ps. Det virker kanskje fjernt nå men høsten banker på døra og det blir vinter og kalde dager igjen, også på Østlandet.....

2 kommentarer:

  1. Så flott sett! Synes fargene var fine sammen,jeg!
    Du skal ikke bekymre deg for sokker i ren ull. Personlig liker jeg det best. Det er mye varmere enn sokk eri blandingsgarn, og min erfaring er at det holder veldig lenge. Jeg bruker ullsokker hele dagen, hele vinteren, og jeg tru jeg har opplevd hull på hælene bare en gang! Og jeg er ikke liten og lett engang ;) Så du kan trygt strikke i ren ull :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så flotte plagg, og fine fargar :) Dei blir gode å ha til vinteren :)

    SvarSlett