søndag 1. mai 2016

Amandatepper

Det blir stadig nye Amandatepper fra meg, kjekt arbeid å ta etter til avveksling fra andre prosjekter.

Det aller siste fra min hånd er en sjeldenhet, fullt sett med teppe, lue OG sokker.


Teppet er heklet som en stor oldemorrute og måler 65x65 cm.
Undres fremdeles litt på hvorfor det virker som langsidene blir for lange, virker som hjørnesømmene strammer litt inn mot midten....
Men kanskje er det bare blokking som skal til...?


Luen er strikket i ribb for å være fleksibel og passe hoder i forskjellige størrelser, kan brukes både med eller uten brett.
Sokkene er delvis strikket etter et mønster fra Amandasiden, Elisesokken som jeg har valgt å kalle den, og passer antakelig til en terminfødt baby.

Da jeg reiste på påsketur lagde jeg meg et enkelt reisearbeid i passende farge for høytiden, lys gult.


Mønsteret ble til underveis og ferdig mål på teppet ble 58x66 cm.

Det er brukt babyull på alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar