lørdag 9. april 2016

Go'klompen jakke og lue

Jeg hadde en ermeløs jakke som hadde blitt liggende uferdig etter en ferietur sist høst og da det ryktes om en liten guttebaby i mannens familie var det en gylden anledning til å få den ferdig.
Garn og mønster til go'klompen jakke ble med på ferietur, enkel og grei reisestrikking tenkte jeg.
Forsåvidt riktig, når jeg bare kom meg forbi ermeøkingen.......
Jakken er strikket fra halsen og ned med "raglanøking", men mønsteret gjør det litt vanskelig å se økningen så det krevde en god posjon telling og konsentrasjon.


Da jeg var ferdig med bolen mistet jeg motet litt og fremdeles på farten så la jeg det til side og begynte på et litt lettere strikketøy som ikke krevde så mye tenking. Sokker om jeg ikke husker feil.....

Da jeg tok den frem igjen var det egentlig fort gjort å få den ferdig.
Jeg hadde til og med passende knapper liggende, fra en tidligere ferietur de også!


Jeg hadde såpass mye garn igjen at det ble nok til en lue også.
Go'klompen lue, litt endret i forhold til mønsteret.
Jeg tok bort vrangborden og strikket mønster hele veien, og øreklaffer.
Jakken er strikket i størrelse 6-12 mnd og luen noe lignende, og jeg har brukt baby merino fra drops.
Mønstrene er selvfølgelig hentet fra boken til Klompelompe.

Gutten ble født rett før påske og har fått pakken sin.
Det er selvfølgelig alt for stort nå men når det blir høst og kaldere dager igjen, da er det godt å ha noe varmende liggende på lur.....


1 kommentar:

  1. Det er så mange fine mønstre i klompelompe boka at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal starte😊. Jakka og lua du strikket ble veldig fine😊. Har strikket det til mitt lille barnebarn. Ha en finfin uke😊

    SvarSlett