søndag 10. mai 2015

Prinsegenser

Det skulle vel passe bra med en prinsegenser nå i disse tider med royale barnefødsler, eller hva?
Denne genseren er hentet fra boken "Strikk til smårollinger" fra Gustav og Berta.
I forordet til mønsteret står det følgende:
"Vi har alltid vært små royalister, og vi har et utall bøker om forskjellige kongehus fra vi var små. Vi kom over en bok om Charles og Diana, og falt pladask for klesstilen!"



Jeg hadde noen nøster blå Bjørk fra viking liggende så da ble det slik men jeg har litt større tro på at dette er mer naturlig å kle en liten prinsesse i.
Meeen, tidligere var det veldig vanlig å pynte guttene også med blonder og stas så kanskje......
Ville du tatt denne på din lille babygutt?

Den er strikket i minste størrelsen, 3-6 mnd.
Genseren har splitt med en knapp i nakken.


Jeg hadde fire nøster i samme farge og jeg trodde de var kjøpt samtidig (til et prosjekt som ikke ble) men da jeg stod i butikken for å finne knapp stusset jeg litt over at det var fargeforskjell på kragen men slo meg til ro med at det var sikkert bare lyset......
Da jeg hadde hatt den liggende i press på badegulvet måtte jeg bare erkjenne at forskjellen er der i aller høyeste grad!
Litt flaks skal man jo ha så det er bare kragen og i halsfellen på ene siden under kragen som ikke harmonerer helt.


Det viser seg at jeg bare kjøpte tre nøster til prosjektet som ikke ble og hadde et fra før. 
Må vel si meg fornøyd med at det nøstet ikke dukket opp et annet sted, midt på bolen for eksempel.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar