fredag 15. desember 2017

Genser til ho mor sjøl

Plutselig ble det ny genser til meg selv, strikket nærmest på impuls.


Litt tidligere i høst skulle det være strikkekafe og garnbutikken som arrangerer pleier å ha 20% på hele butikken på kafédagen og da kom jeg til å tenke på denne genseren.
Mønsteret fant jeg i ett ukeblad hos svigermor for noen år siden.


Jeg har endret litt på fargene i forhold til mønsteret, bunnfargen ble mørkere grå og den mørkeste blåfargen hadde de ikke inne så der måtte jeg finne en som lignet.
Genseren er strikket i smart fra drops.


Det er to ting jeg liker spesielt godt med denne genseren og det er at det er litt høy hals på den og ikke minst at den er strikket høyere bak i nakken som gir den bedre passform.

Som vanlig var det litt spennende underveis om den skulle bli passelig og heldigvis ble det ganske god treff.
Kanskje litt smal men det går seg vel til under bruk, størrelsen større hadde nok blitt stor....


Min kjære har hjulpet meg med fotografering av nygenseren i bruk.

1 kommentar:

  1. Den genseren likte jeg! Den var virkelig flott! OG fargene var veldig fine. Denne har du all grunn til å være stolt av :)

    SvarSlett