søndag 28. mai 2017

Bikube

I serien "ting jeg bare måtte strikke fordi det var så fint" er jeg fremdeles i boken "Kjærlighet på pinner" av Lene Holme Samsøe.


Hals og lue i bikubemønster, derav det opplagte navnet.

Jeg strikket halsen først for å se om jeg fikk til mønsteret.
Mønsteret skal strikkes uten hjelpepinne men der måtte jeg gi meg og finne den frem....
Det er litt knotete å strikke med den hjelpepinnen, må jo sette ned tempoet litt, men det går greit.


På luen startet jeg med snorene og strikket meg oppover.
Strikket luen med de oppgitte mål men den så rett og slett litt kort ut så jeg måtte ut i nabolaget og prøve den på et passende hode etter oppgitt størrelse.
Resultatet ble at jeg måtte rekke opp fellingen og strikke på noen cm, rundt 4 cm.
Nå passer luen mye bedre.
Så en slik lue på et lite barnehode på 17. mai og når den sitter fint framme i pannen er den veldig kort og bar i nakken/bakhodet, så den er nok litt kort.


Jeg har strikket settet i Lima fra drops på pinne nr 3 og 3.5, og størrelsen er 2 år.
Toppet det hele med en stor og litt tung dusk.

Nevøene visste nok hva de gjorde når tanten fikk denne boken til jul...... ❤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar