lørdag 3. desember 2016

Babyteppe

Jeg fikk noe garn tidligere i høst som skulle brukes til Amandaprosjektet men noe av det kunne ikke brukes til det på grunn av lite ull, bare 50%.
Løsningen ble å lage et teppe til Handicrafts Made With Love/ Amadia.

Jeg så et teppe på facebooksiden deres som var så fint at jeg bare måtte prøve samme teknikk.
Ganske enkelt egentlig, hekle en fastmaske og en luftmaske.
På neste omgang forskyver jeg, fastmaske over luftmaske og luftmaske over fastmaske.


Jeg har brukt mor Aase babygarn og krok nr 3, ferdig mål ble 68x75 cm.
Den blå stripen kan forklares med at teppet ble større enn jeg hadde trodd og den røde fargen var visst utgått da jeg skulle ut å kjøpe et nøste ekstra....


Sluttresultatet ble ikke så ulikt disse "helseteppene" som de bruker på sykehusene.

1 kommentar:

  1. Deilig teppe, som helt sikkert kommer godt med til den som trenger det!

    SvarSlett