søndag 17. juli 2016

Tommel opp for plan B.....

Skippermannen har en styrmann og denne styrmannen ble pappa denne uken og den alltid strikkende skipperfruen hadde selvfølgelig gaven klar.
Eller, hadde hun nå det.....!?

"I gamle dager" (før ultralyden) ble det strikket til den lille med helgardering på farge og fasong slik at det skulle passe til den lille uansett kjønn, og hvis man absolutt skulle strikke i "rett" farge så var det bare å vente på "fasiten".
Men altså, i disse tider med mye flott utstyr blir det ofte sagt noe om kjønn midtveis i svangerskapet og sånn oftest viser det seg å være riktig.
Da jeg spurte pappan i påsken da jeg var ombord sa han at de trodde det ble jente.
JENTE hørte guttestrikkeren og var i full gang med å tenke råååsa, blonder og kjoler......

Jeg fikk en anledning til å strikke til en jentebaby og den ble grepet med begge hendene og vel så det!
Jeg strikket, fikk en ny ide, strikket litt mer og etter flere små plagg endte jeg opp med Trultemor buksedress.


Det blir sikkert nok rosa og lilla tenkte jeg og kjøpte garn i en grågrønn farge og body med blondekrage.
Buksen er strikket i str. 6mnd og jeg har brukt merino extra fine fra drops.
Fargen er nøytal nok men buksen er ganske "jentete" syns jeg.

Noen uker før fødselen fikk jeg en pussig følelse av at dette kunne bli helt feil og fant noen nøster grønt, merino extra fine det også, og strikket Gullongen romper.
Magefølelser skal man ikke kimse av for denne uken kom det en nydelig GUTT til verden.


Romperen er strikket i str 3-6 mnd og det er gjort samme endringene som sist.
Jeg laget knapphull i smekken og tok opp til seler bak.

Synes ikke helt at bodyen med blondekant var passende så det ble en liten butikktur på tur til sykehuset på barselvisitt, den hvite strømpebuksen var velsignet nøytral.....

Gaven ble komplett og passende til en liten gutt tilslutt (å ta bilder i baksetet med blits ga ikke akkutat det beste bildet!)


Og moralen....?
Selv med dagens teknologi er det 50/50 sjanse for om det blir gutt eller jente......
En plan B kan være lurt!
Men tror dere jeg lærer av dette??



2 kommentarer:

  1. Fin gave det ble tilslutt! Husker jeg trålte Finn etter barneutstyr da sønnen ble født, og kom over en annonse der det sto; -Vi ventet en prinsesse, men det kom en prins. Rosa barnevogn, skap, klær, badekar til salgs. Knis.

    SvarSlett
  2. Nei, man vet nok ikke 100 % sikkert før barnet blir født. Men gaven ble fin, da! Selv om du måtte ty til plan B :) Og resultatet av plan A kan jo bli en fin gave ved en senere anledning.

    SvarSlett