lørdag 2. juli 2016

"Amandasett"

Litt tidligere i vår fikk en nyoppstartet hobbybutikk, Hobby-10 i Bodø, en sponsorpakke fra Vikinggarn.
10 kilo babyull som skulle brukes til Amandaprosjektet!!

Vi arrangerte strikkekafe i butikkens lokaler og ganske mange damer møtte opp med strikkepinner, kom i gang med sitt prosjekt og tok det med seg hjem for å fullføre.
Nå gleder jeg meg stort til å se resultatene!

Mitt første bidrag i denne sammenhengen ble et helt sett med teppe, lue og sokker.


Teppet er strikket i rutemønster på pinne nr 3 og 150 masker. Rutemønsteret trakk litt mer sammen enn jeg trodde og ferdig mål ble 54x63 cm.
Luen er hentet fra facebook-gruppen Strikke-Tita's Perlevenner, Rose lua.
Sokkene er strikket etter et mønster fra en ivrig "Amandastrikker" og jeg kaller den "Elisesokken"

Nytt teppe er på pinnene, sånn strikke innimellom prosjekt.....

Avisoppslaget i forkant av strikkekafeen kan leses her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar