onsdag 1. juni 2016

Snuppsi-babyjakke

Jeg har stort bare hatt gutter å strikke til de siste årene og det har ikke vært noen naturlige mottakere for alt det flotte som kan strikkes til søte små pikebarn.
Meen, har det noensinne stoppet en ivrig strikker???

Det ble strikket to små jakker i påsken som først nå er blitt helt ferdige.
Montering, trådfesting og knapper tar altså fryktelig lang tid noen ganger....


Mønsteret er hentet fra boken til Klompelompe, snuppsi-babyjakke.
Begge jakkene er strikket etter størrelse 2-4 mnd.


Den rosa jakken er strikket med garn jeg kjøpte på ferietur i Danmark i fjor høst, Isager alpaca 2 (50% alpaca og 50% ull)
Vet ikke helt hva jeg synes om det garnet.....
Det er mykt og godt men jeg synes strikketøyet ble litt løst på pinne nr 3.
Kanskje pinne 2,5 hadde vært mer riktig?
Denne jakken er stort sett strikket etter mønsteret.


Den lilla jakken er strikket i en favoritt til babytøy, babymerino fra drops.
På denne har jeg valgt å strikke vrangbord i stedet for riller og synes det ble penere.
Jeg valgte også å lage knappestolpene til slutt i stedet for å strikke de samtidig, tok bort maskene for dette i opplegget.
Knappestolpene er heklet i fastmasker og det er laget tre knapphull.

Det aller, aller fineste på disse jakkene er ryggen!


Nydelig, ikke sant?!



1 kommentar:

  1. Så søte jakker - og skikkelig lekkert mønster på ryggen :)

    SvarSlett