fredag 24. april 2015

Snuppelinelue

Da jeg var på strikkekafe for to uker siden var det en ung mor som strikket på en kjempetøff lue som det virkelig fristet å prøve seg på.
Det aller beste var at mønsteret var mulig å få kjøpt her i byen og et par dager etterpå var det mitt.

Pilotlue og snuppelinelue fra KlompeLompe.


For å kjøpe mønsteret måtte jeg samtidig kjøpe garn, Merino superfine fra vikinggarn, og fisket med meg et nøste jeg trodde var blått.
Da jeg kom hjem viste det seg å være blått som heller veldig mot lilla så den passet ikke helt til en guttelue synes jeg så da ble det snuppelinelue i stedet.
Mønsteret har forslag om å hekle en blomst til pynt men det ble så lite garn igjen at jeg hoppet over pynten, i første omgang i hvertfall.
Luen er strikket i størrelse 1-3 år.

Jeg fikk sånn fornemmelse av blåklokke mens jeg heklet kanten nede.....


I morgen tror jeg det blir bytur og da skal jeg gjøre et nytt forsøk på å få kjøpt garn til pilotluen!

1 kommentar:

  1. Disse luene er så søte :) Må nok kjøpe mønster jeg også :)

    SvarSlett