torsdag 16. april 2015

Nytt i bokhylla

Jeg er ikke blant dem som kaster meg over nyhetene på strikkebokfronten, blar gjennom dem ja men det er sjelden de blir med hjem.
Grunnen er nok rett og slett at jeg ikke umiddelbart ser nytte i så veldig mange av mønstrene i tillegg til at jeg er forferdelig dårlig til å bla i bøkene for å finne inspirasjon. De blir ofte stående litt oversett.....

Om jeg ikke er så veldig flink til å kjøpe selv så er det veldig hyggelig å få i gave!
Til jul fikk jeg "Strikk til smårollinger" med mønstre fra "Gustav og Berta" som er en strikkeblogg.
Boken skiller seg litt ut fra andre med at den har endel mønstre i "gammel stil". Retro er kanskje en litt mer riktig betegnelse?
Denne sto faktisk på ønskelisten.


Det lå faktisk enda en bok under juletreet i år.
"Kluter - strikking hele året" av Bitta Mikkelborg.
Kluter er kjekt "veskestrikketøy" men mine er som oftest strikket veldig enkelt i riller eller rutemønster.
Tror endel mønstre her egner seg godt som inspirasjon til babytepper.


Den siste boken fikk jeg av min kjære sist han kom hjem på fritur. Jeg setter stor pris på at han så smått etter mange år drister seg til å kjøpe sånt!
"Barnehagestrikk" heter den og er utgitt av Aller Forlag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar