lørdag 20. desember 2014

C2C, kjøkkenkluten som ble babyteppe

Det er alltid morsomt å lære nye teknikker, denne gangen med heklekroken.
Teknikken kalles c2c, corner to corner, og hekles fra hjørne til hjørne.
Jeg kom over denne teknikken via en klutealong fra Tove Fevang.
Der viser hun med bilder og tekst hvordan det skal gjøres og jeg tror det skal være greit å få til for nybegynnere også.

Jeg valgte å hekle det mye større og vips ble det et amandateppe.
Garnet ble kjøpt tidligere i vår og har blitt liggende en stund.


Garnet er silja fra gjestdal.
På første teppet brukte jeg krok nr 3 og det synes jeg ble for fast så på det neste gikk jeg opp et halvt nr men synes det fremdeles ble litt for fast.
Konklusjonen her ble at det med fordel kan brukes større krok på teppene, de blir mykere.
Flerfarget garn var ikke det beste valget for denne teknikken, effekten forsvant litt.

Bilde lånt fra Tove Fevang sin blogg viser mønsteret bedre.


Tror ganske sikkert det blir flere tepper med denne teknikken etterhvert men da skal jeg bruke ensfarget garn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar