lørdag 9. august 2014

Barnehagevotter

Høst og vinter forberedes. Barnehagestart og tre små som skal ha ny garderobe er ikke gjort sånn i full fart, selv for en strikkeglad tante.
Nå begynner jeg å nærme meg mål, siste genseren ligger til tørk og med den settes det strek (i hvertfall til neste ide dukker opp!).

Votter og restegarn er egentlig en fin kombinasjon.
Siste rest etter storebrors farmengenser er blitt votter til småguttene, strikket etter mønsteret på barnehagevotter.
Jeg har strikket i Mitu på pinne nr.3,5 i stedet for pinne nr.3 og noen omganger ekstra på lengden både på vott og tommel siden de jeg strikket i fjor til storebror ble litt korte og veldig faste. De går jo litt sammen i bruk....

 
Absolutt siste rest ble det lapper av.....
 

 
Storebror må jo også ha votter. Samme modell, en størrelse større og strikket i Lima.
Det ble litt kjedelige votter men det holdt akkurat med det jeg hadde av den fargen.
 
 
 


1 kommentar:

  1. Kjekke votter du har strikket! Har også en haug heklelapper her, skulle vært litt flere til et teppe, men hekling er ikke min ting…. ha en fin lørdagskveld hos deg!

    SvarSlett