lørdag 24. mai 2014

Skjørt med blonder

Det egentlige strikketøyet fristet ikke i det hele tatt, det gjorde derimot skjørtet som det strikkes så mye av for tiden ( i følge strikkesiden på facebook..)
Mønsteret er det Hjertemynthe som har.


Skjørtet skal strikkes med et garn som passer pinne nr 4 og jeg valgte merino extra fine fra drops.
Har strikket det i størrelse 2-4 år.
Det kan nok med fordel strikkes i bomull om det skal brukes på varme sommerdager for det blir ganske tykt.
På nordnorske sommerdager kan det sikkert tidvis være greit med varme skjørt...  og så har vi jo en lang vinter!
Kan ønske meg en versjon av dette strikket på pinne nr 3 men da må jeg antakelig sette meg ned med penn, papir og kalkulator selv så da blir det sikkert ikke gjort med det aller første.
Jeg har valgt å strikke falsk flette i linningen i stedet for vrangbord og icord snor.

Det kan se ut som jeg er havnet i en skikkelig jentestrikkestim for tiden, men guttestrikken er ikke så veldig langt unna og jeg har fremdeles ingen jentemottakere i sikte......

Ps. Garn til nytt vintersett til største tantegullet er kjøpt inn i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar